برخی ازسرویس های اختصاصی CIP در تمامی فرودگاه های دنیا مشترک می باشند و خارج از تنوع فرهنگی، سطح ترافیک پروازی و موقعیت جغرافیایی فرودگاه ها، جزو خدمات اصلی جایگاه های اختصاصی جهت استفاده تجار، بازرگانان، مدیران، مسئولان و هیأت های دیپلماتیک می باشند، که شامل موارد زیر است :
انتقال مسافرین از پای پلکان تا محل جایگاه و بالعکس توسط خودروهای ویژه. انجام امور ترافیکی شامل اخذ کارت پرواز، تخصیص صندلی مناسب به مسافر و تحویل چمدان. انجام پذیرایی از مسافرین در محل جایگاه. انجام امور بازرسی فرودگاهی و کنترل گذرنامه توسط گیت های مستقر در جایگاه تشریفات. در اختیار گذاشتن پارکینگ ویژه جهت خودروهای اختصاصی میهمانان VIP و پارک خودرو توسط متصدیان جایگاه تشریفات. خدمات رسانه ای (Media Service) که متشکل از ارائه انواع روزنامه ها و مجلات روز، تلویزیون، اینترنت پرسرعت و جایگاه مخصوص استفاده از اینترنت به همراه Device مربوطه. خدمات کیترینگ (Dining Service) که قابل رزرو انلاین با هزینه پایین تر از قبل و یا رزرو همان روز می باشند. این سرویس معمولا جزء خدمات قابل شارژ می باشد. خدمات رفاهی که بسته به درخواست مسافر و قابلیت فرودگاه قابل اجرا میباشد: اختصاص مترجم برای مسافرین. ارائه فضاهای اختصاصی استراحت موقت (Private Suite) دور از خبرنگاران و پاپاراتزی ها جهت حفظ خلوت میهمانان در صورت درخواست مسافرین. اختصاص مستقبل ویژه (Private Accompanying person) در کلیه امور فرودگاهی پای پلکان یا داخل هواپیما، لازم به ذکر است در صورت درخواست مسافر، مستقبل در امور خرید نیز همراه خواهد بود و مسافر یا مسافرین را در خرید و غیره همراهی خواهد کرد. دسترسی انلاین مسافر(online access) به تمامی مسایل مربوطه به سرویس های VIP شامل نفر مستقبل، سرویس کیترینگ، Escort service، انتخاب نوع ماشین اسکورت و غیره. ارائه خدمات توریستی به صورت اختصاصی و اولویتی (Priority booking service) در هنگام های سیزن (Peak time)، شامل رزرو خودرو، هتل و دیگر سرویس های توریستی. ارائه خدمات اوژانسی (Special Care) جهت مسافرین شامل تخصیص دستگاه ها و تیم های پزشکی در جایگاه و سوئیت های مخصوص مسافرین بیمار. انجام خدمات برگزاری جلسات در محل جایگاه در صورت درخواست مسافرین.